Gardening Lover

وقتی از یک دانه‌ی کوچک و کج‌و‌کوله ارام ارام ساقه‌ای جوانه میزند و گیاهی زیبا میروید.

Gardening Lover

وقتی از یک دانه‌ی کوچک و کج‌و‌کوله ارام ارام ساقه‌ای جوانه میزند و گیاهی زیبا میروید.

دوباره شروع به کشت‌و‌کار میکنم.گل‌های قشنگم دوباره یکی ‌یکی سبز میشن و گل میدن و ناز میکنن.

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین مطالب
  • ۰
  • ۰

کاشت بذر پریوش

الان دو روزه بذرهای پریوش رو گذاشتم تو یخچال که سرمادهی بشن. امیدوارم زیاد نشده باشه و سبز کنن. امروز گلدون سفیدی که قبلا توش محبوبه شب بود رو در آوردم خاکش رو زیر و رو کردم . فعلا که وسایلم محدوده و از همین چیزایی که تو خونه داریم استفاده میکنم یعنی یه چنگال و چاقو و قاشق و دستکش‌های ظرفشویی کهنه (که هر دوتاشونم مال دست راست هستن😂).

خاک رو گذاشتم خوب آب بخوره واسه همین فعلا نمیتونم از حموم خودم استفاده کنم چون گلدونم اونجاس و یه کثافت‌کاری‌ای شده که نگو. 

بذرهای پریوش رو قبلا مامانی واسه بابا خریده بود که تو باغش بکاره. مال چند سال پیشن شاید مثلا سه سال پیش واسه همین مطمئن نیستم سبز کنن ولی امید دارم. چون من دستم خیلی به گل و گیاه میره یعنی با چیزایی که میکارم ارتباطم خوبه واسه همین روم زمین نمیندازن و سبز میشن😊.

الان هم که بذرهارو پیچیدم لای دستمال کاغذی مرطوب و گذاشتم پشت سماور که جاشون گرم و مرطوب باشه. روشونم یه پلاستیک سیاه گذاشتم با یه در قابلمه روش که تاریک هم بشه.

باید برم‌قارچ‌کش و کود بخرم ولی فعلا که پول ندارم میخوام از الکل برای ضدعفونی خاک و از سیر و فلفل قرمز تند برای سم‌پاشی گیاه استفاده کنم.

تصمیم دارم اگه این گلم سبز شد ببرمش برای دکترم. احتمالا بزارش کنار اتاقش.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی